NOTIS

Mahu iklankan perniagaan anda.. meh klik SINI

Habibah Yahya's Facebook profile Create Your Badge

Disclaimer : Semua penulisan perkongsian disini adalah hakmilik terpelihara Keluarga Ibu3A, sila mohon izin sekiranya ingin copy paste dan kreditkan link ke blog ini. Penulisan yang diambil dlm bentuk copypaste untuk tujuan perkongsian akan saya sebut sumbernya. Ketahui hak anda sebagai penulis blog.

Isnin, Jun 08, 2009

Home » , » Doa untuk anak-anak

Doa untuk anak-anak

entri ni sumbernya dari blog kakHas - my notes entry

Salam to all...

Just nak share with you all this doa. Doa ni saya dapat semasa menghadiri kuliah zuhur during lunch time at my office. (tak ingat the exact date bila... kalau tak silap early this year!).

Menurut ustaz tu (minta maaf...nama ustaz pun tak ingat siapa! :D) doa ni elok diamalkan ketika:
  1. Bersama anak-anak
  2. Teringat anak-anak
  3. Ternampak kelibat anak-anak
  4. Melihat anak-anak
Kelebihan doa ini adalah supaya anak-anak kita menjadi seorang anak yang baik dan akhlak anak-anak kita sentiasa terpelihara.

Menurut ustaz itu lagi, dalam keadaan dan zaman sekarang, kita tidak mahu anak2 kita terjerumus dan terpengaruh dengan anasir2 luar yang akan merosakkan akhlak anak2 kita. Beliau memberi contoh bagaimana sikap dan akhlak anak2 muda remaja di luar sana sekarang ni. Oleh itu beliau terpanggil untuk memberi dan mengajar kami doa di bawah supaya dapat kita amalkan bersama.

Alhamdulillah, menjelang habis kuliah, kami semua dapat menghafal doa tersebut. Marilah kita semua sama2 amalkan doa ini. Dan juga sentiasa memohon kepada Allah supaya anak2 dan keluarga sentiasa berada dalam Lindungan Allah s.w.t. Amin.



Terima kasih sudi membaca & berkunjung ke blog kakyong.





Anda tahu LMFAO tu apa? Terima kasih sudi membaca entri ini. Alang-alang dah baca, komen lah yer.. nanti senang kakyong nak balas jejak. Jangan serik singgah sini lagi.

Amira Studio
2 Comments
Comments

2 comments

8 Jun 2009, 3:22:00 PTG

bagus doa ni utk diamalkan...
maceh yong berkongsi ilmu... :)

11 Jun 2009, 9:26:00 PG

salam kak maymot..
ni pun amik dr blog kawan.. kena bg kredit pada KakHas..

Catat Ulasan