NOTIS

Mahu iklankan perniagaan anda.. meh klik SINI

Habibah Yahya's Facebook profile Create Your Badge

Disclaimer : Semua penulisan perkongsian disini adalah hakmilik terpelihara Keluarga Ibu3A, sila mohon izin sekiranya ingin copy paste dan kreditkan link ke blog ini. Penulisan yang diambil dlm bentuk copypaste untuk tujuan perkongsian akan saya sebut sumbernya. Ketahui hak anda sebagai penulis blog.

Selasa, Mac 03, 2009

Home » » Kesedaram ~ Hidayah

Kesedaram ~ Hidayah

THIS ACTUALLY TAG

..here the rules..

1. Put your music on shuffle.

2. For each question, press the next button to get your answer.

3. YOU MUST WRITE THAT SONG NAME DOWN NO MATTER HOW SILLY IT SOUNDS!

4. NO CHEATING!

5. Tag others

**********************************************************
kEy,
Kakyong telah menjawab tag ini.. dah lama tak mainkan playlist ni.. memang semua lagu nasyid.. lagu2 yang mendamaikan jiwa.. soklan macam dah takde makna.. bila setiap kali kakyong menaip nama lagu nasyid.. huhu..
TAG ni macam 'kureng siuman sket' LOL.. jangan marah yer kEy.. btw, untuk tidak menghampakan kEy, ni dia jawapan yang kour dari my mediaplayer..


IF SOMEONE SAYS “IS THIS OKAY” YOU SAY?
Allah the only one ~ InTeam
(He has made us & everything… He is perfection & He is True)

WHAT WOULD BEST DESCRIBE YOUR PERSONALITY?
Lukisan Alam ~ Hijjaz
(jadilah rumput yang lemah lembut, tak luruh dipukul ribut, bagai karang di dasar lautan tak terusik dilanda badai)

HOW DO YOU FEEL TODAY?
Jendela Hati ~ Saujana
(Aku ingin hidup secerah mentari… aku ingin segala-galanya damai..)

WHAT IS YOUR MOTTO?
Sayang-sayang ~ Huda
(Sayang2 Allah, Sayang2 Nabi, Sayang2 Ayah, Sayang2 Ibu)

WHAT IS YOUR LIFE’S PURPOSE?
Habibi ~ Hidayah (grup tahun 80-an)
(Habibi Ya Rasullullah Muhammad ibni Abdillah.. ‘alaika sola ‘alaika sola)


WHAT DO YOUR FRIENDS THINK OF YOU?
Kasihmu Amanahku ~ Inteam
(dalam masa senang, syukuri nikmat tuhan..)


WHAT DO YOU THINK ABOUT VERY OFTEN?
Cahaya Ilahi ~ Hijjaz
(Para Rasul Nabi2 adalah Cahaya Ilahi, memimpin ummat dari kekufuran, membawa Rahmat ke seluruh Alam)

WHAT IS 2+2?
Berkorban demi cinta ~ Hijjaz
(cabaran yang silih berganti, … suka & duka suratanNya.. )

WHAT DO YOU THINK OF YOUR BEST FRIENDS?
Mohon PadaNya Sujud PadaNya ~ AlJawaher
(Andai nya kau mengerti bersyukurlah kau sayang kerana hidup ini sekelip mata)

WHAT DO YOU THINK OF THE PERSON YOU LIKE?
Fatamorgana ~ Hijjaz
(Cabaran & dugaan mendewasakan usia… begitu indah dunia siapa pun kan tergoda)

WHAT DO YOU WANT TO BE WHEN YOU GROW UP?
Yaa Thoybah ~ Hadad Alwi
(Ni lagu paling suka dengar.. walau tak begitu faham maksudnya.. maklum la bhs Arab)

WHAT WILL THEY PLAY AT YOUR FUNERAL? (soklan tak reasonable)
25 Rasul ~ Raihan
(Selawat ke atas, sejahtera ke atas Rasul, Nabi2 yang diutuskan mereka semua adalah mulia)


WHAT WILL YOU DANCE TO AT YOUR WEDDING? (joget lambak ker..)
Ajibtu ~ InTeam
(Ajibtu, wama liala a’jabu.. ) tak tahu maksud pun.. huhu..



WHAT DO YOU THINK WHEN YOU SEE THE PERSON YOU LIKE?
Hanya PadaMu ~ Suhaimi
(Allahu Allah…Ampuni Kami, bimbing lah kami ke jalan yang Engkau redhai..)



WHAT IS YOUR HOBBY/INTEREST?
Tiada yang Kekal ~ Hidayah
(kecantikan parasa wajahmu akan hilang bila sampai waktu.. )

WHAT IS YOUR BIGGEST SECRET?
Kembara Ilmu ~ Suhaimi
(Kembara Ilmu selaut cahaya.. setelah kau cecah ke dasar ditimba tak luak setitis..)


WHAT DO YOU THINK OF YOUR FRIENDS?
Debu-debu Dosa ~ Hijjaz
(Temukan lah iman dalam diri, moga dikau akan menyesali, betapa indah nikmat Ilahi, & yakin kau akan dirahmati)

WHAT’S THE WORST THING THAT COULD HAPPEN?
Sutera Kasih ~ InTeam
(Kian lama terpenjara mencari makna cinta dalam ungkapan kata bersulam dusta.. )

WHAT MAKES YOU CRY?
Bicara kata ~ InTeam
(Manis bicara indah tutur kata, tak seindah rupa.. lidah yang tiada bertulang mengadu domba serta memfitnah sesama saudara)

WHAT MAKES YOU LAUGH?
InTeam ~ lagu Arab.. laa tak keluar pulak tajuk lagunya…
(Ya Rabbi Kullaan, Solli alal afzan, wafirghlana warhamna.. )


WHAT IS THE ONE THING YOU REGRET?
Balada Selawat ~ Raihan
(Kita adalah insan yang dihidupkan untuk sementara,… tapi mengapa sering kita tangguhkan menongkah waktu untuk menyembahNya)

HOW WILL YOU DIE?
Lukisan Alam ~ Hijjaz (ulang balik.. huhu)
(Usah dendam berpanjangan, maafkan kesalahan insan)

WILL YOU EVER GET MARRIED? – dah kahwin ler..
Mohon PadaNya ~ AlJawaher (ulang juga)
(Tuhan pengasih Tuhan penyayang, Mohonlah kepadaNya , Sujud padaNya)

WHAT DO YOUR PARENTS THINK OF YOU?
Madah Muqaddimah – Akhil Hayy
(AlQuran & AlSunnah itulah skrip nya.. Islam itu jalan ceritanya.. kiamat itulah kesudahannya.. padang mahsyar tempat penganugerahannya)

DOES ANYONE LIKE YOU?
Belaian ibu ~ Hijjaz
(Di Saat kita berjauhan, rasa ingin ku berlari, mendakapi mu penuh girang, .. tiada aku tanpa ibu.. .. )


WHAT SCARES YOU THE MOST?
Pesona Zulaikha ~ Suhaimi
(indah wajahnya gamit pesona.. anggun tingkah nya runtun jiwa mu)

IF YOU COULD GO BACK IN TIME, WHAT WOULD YOU CHANGE?
Saksi ~ Rabbani feat Mawi
(Dunia sementara sandiwara semata.. kembali pada Nya...)

WHAT WOULD YOU SAY, WHEN YOU MEET YOUR BOSS?
Perjalanan ~ AlJawaher
(ooo di mana akan ku cari ketenangan yang abadi..)

WHAT WILL YOU POST THIS AS?
Kesedaran ~ Hidayah
(Semua insan ingin hidup aman damai tetapi suratan dari Allah tiada dapat menolaknya)


*******************************************

Tag ini goes to...

no-one

tapi kalo ade yang sudi nak buat tag ni, sila lah.. let me know, nanti kakyong dtg jenguk bila dah dijawab..






Anda tahu LMFAO tu apa? Terima kasih sudi membaca entri ini. Alang-alang dah baca, komen lah yer.. nanti senang kakyong nak balas jejak. Jangan serik singgah sini lagi.

Amira Studio
2 Comments
Comments

2 comments

4 Mac 2009 10:19:00 PG

Ni cam kena jek jawapan.. ;-)

HOW WILL YOU DIE?
Lukisan Alam ~ Hijjaz (ulang balik.. huhu)
(Usah dendam berpanjangan, maafkan kesalahan insan)


WHAT IS THE ONE THING YOU REGRET?
Balada Selawat ~ Raihan
(Kita adalah insan yang dihidupkan untuk sementara,… tapi mengapa sering kita tangguhkan menongkah waktu untuk menyembahNya)


WHAT WILL YOU POST THIS AS?
Kesedaran ~ Hidayah
(Semua insan ingin hidup aman damai tetapi suratan dari Allah tiada dapat menolaknya)


WHAT DO YOU THINK WHEN YOU SEE THE PERSON YOU LIKE?
Hanya PadaMu ~ Suhaimi
(Allahu Allah…Ampuni Kami, bimbing lah kami ke jalan yang Engkau redhai..)


Ni akk rasa jawapan kelakar,hehe:


WHAT SCARES YOU THE MOST?
Pesona Zulaikha ~ Suhaimi
(indah wajahnya gamit pesona.. anggun tingkah nya runtun jiwa mu)

WHAT WOULD YOU SAY, WHEN YOU MEET YOUR BOSS?
Perjalanan ~ AlJawaher
(ooo di mana akan ku cari ketenangan yang abadi..)




jawapan paling best:

WHAT WOULD BEST DESCRIBE YOUR PERSONALITY?
Lukisan Alam ~ Hijjaz
(jadilah rumput yang lemah lembut, tak luruh dipukul ribut, bagai karang di dasar lautan tak terusik dilanda badai)

4 Mac 2009 11:12:00 PG

salam kak maymot..

ade-ade ajer lah kak maymot ni..

tapi saya paling suka jawapan yg

WHAT WOULD YOU SAY, WHEN YOU MEET YOUR BOSS?
Perjalanan ~ AlJawaher
(ooo di mana akan ku cari ketenangan yang abadi..)

sebab masa saya kerja dulu, bos (directors) selalu bikin hidup saya susah & 'merana'... bila dah tak kerja ni, memang aman & tenang.. kerenah anak2 tu biasa lah kan.. :D

Catat Ulasan