NOTIS

Mahu iklankan perniagaan anda.. meh klik SINI

Habibah Yahya's Facebook profile Create Your Badge

Disclaimer : Semua penulisan perkongsian disini adalah hakmilik terpelihara Keluarga Ibu3A, sila mohon izin sekiranya ingin copy paste dan kreditkan link ke blog ini. Penulisan yang diambil dlm bentuk copypaste untuk tujuan perkongsian akan saya sebut sumbernya. Ketahui hak anda sebagai penulis blog.

Isnin, Mac 02, 2009

Home » » Ayat Kursi Wakaf 9

Ayat Kursi Wakaf 9

Post ini kakyong ambil dari blog uncle Mountdweller
Semoga ia memberi manafaat kepada kita semua.


Di atas permintaan Kak Yong dan Anakanda Nordenieala saya buatkan n3 ini.

Cara membaca wakaf 9, hendaklah berhenti pada setiap ayat (barisan) dan menyambungnya dengan nafas yang lain.



Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya).

Ada juga orang menjadikan benteng perlidungan diri dengan kaedah seperti di bawah:

Bagi menjaga keselamatan diri kita, anak isteri, rumah dan harta benda, perniagaan serta urusan dan projek projek yang kita jalankan.
Setiap hari berlaku rompakan, penipuan, perkosaan, pukau, kemalangan, pembunuhan, penzaliman, penindasan serta berbagai musibah keatas umat Islam serata dunia. Tiada daya dan kekuatan yang dapat memberikan perlindungan kecuali dari Allah SWT. Amalkan kaedah ini setiap hari.

i. Baca Istiqfar - 3 kali.

ii. Baca Selawat - 3 kali.

iii. Baca Fatihah - 1 kali.

iv. PASANG NIAT untuk memagar (sebagai contoh):
- Sahaja aku membaca Ayat-Kursi untuk memagar diri, keluarga, rumah dan urusan kerana AlLah -

1. Baca Ayat Al-Kursi 1 kali.

2. BACA DOA INI: Ya AlLah Ya Tuhanku, jadikanlah DI HADAPAN - diri, keluarga, rumah dan segala urusan - hambaMu yang banyak dosa serta daif ini - Kota Besi, Kota Tembaga yang tidak dapat dikhianati oleh iblis, jin, manusia dan haiwan.


3. Baca Ayat Al-Kursi untuk kali ke-2.

4. BACA DOA INI: Ya AlLah Ya Tuhanku, jadikanlah DI BELAKANG - diri, keluarga, rumah dan segala urusan - hambaMu yang banyak dosa serta daif ini - Kota Besi, Kota Tembaga yang tidak dapat dikhianati oleh iblis, jin, manusia dan haiwan.


5. Baca Ayat Al-Kursi untuk kali ke-3.

6. BACA DOA INI: Ya AlLah Ya Tuhanku, jadikanlah DI KANAN - diri, keluarga, rumah dan segala urusan - hambaMu yang banyak dosa serta daif ini - Kota Besi, Kota Tembaga yang tidak dapat dikhianati oleh iblis, jin, manusia dan haiwan.


7. Baca Ayat Al-Kursi untuk kali ke-4.


8. BACA DOA INI: Ya AlLah Ya Tuhanku, jadikanlah DI KIRI - diri, keluarga, rumah dan segala urusan - hambaMu yang banyak dosa serta daif ini - Kota Besi, Kota Tembaga yang tidak dapat dikhianati oleh iblis, jin, manusia dan haiwan.

9. Baca Ayat Al-Kursi untuk kali ke-5.

10. BACA DOA INI: Ya AlLah Ya Tuhanku, jadikanlah DI ATAS - diri, keluarga, rumah dan segala urusan - hambaMu yang banyak dosa serta daif ini - Kota Besi, Kota Tembaga yang tidak dapat dikhianati oleh iblis, jin, manusia dan haiwan.

11. Baca Ayat Al-Kursi untuk kali ke-6.

12. BACA DOA INI: Ya AlLah Ya Tuhanku, jadikanlah DI BAWAH - diri, keluarga, rumah dan segala urusan - hambaMu yang banyak dosa serta daif ini - Kota Besi, Kota Tembaga yang tidak dapat dikhianati oleh iblis, jin, manusia dan haiwan.


13. Baca Ayat Al-Kursi untuk kali ke-7.

14. BACA DOA INI: Ya AlLah Ya Tuhanku, jadikanlah segenap sendi dan liang bulu roma hambaMu yang banyak dosa ini, Kota Besi, Kota Tembaga yang tidak dapat ditembusi nafsu amarah yang didalangi oleh syaitan dan iblis.

15. Baca Selawat keatas RasulAlLah SAW.


Selebihnya saya rasa boleh tanya Pak Karamu. Insya Allah beliau boleh bantu
. 3 comments




Anda tahu LMFAO tu apa? Terima kasih sudi membaca entri ini. Alang-alang dah baca, komen lah yer.. nanti senang kakyong nak balas jejak. Jangan serik singgah sini lagi.

Amira Studio
2 Comments
Comments

2 comments

2 Mac 2009, 8:33:00 PTG

thanks alot kak yong 4 sharing dat! gud2 :-) semoga kita semua t'pelihara di dunia & di akhirat!amin...

2 Mac 2009, 10:18:00 PTG

salam Sheikh Helmi,

kredit tu kena bagi kat Uncle Mountdweller.. :)

Catat Ulasan