NOTIS

Mahu iklankan perniagaan anda.. meh klik SINI

Habibah Yahya's Facebook profile Create Your Badge

Disclaimer : Semua penulisan perkongsian disini adalah hakmilik terpelihara Keluarga Ibu3A, sila mohon izin sekiranya ingin copy paste dan kreditkan link ke blog ini. Penulisan yang diambil dlm bentuk copypaste untuk tujuan perkongsian akan saya sebut sumbernya. Ketahui hak anda sebagai penulis blog.

Jumaat, Mac 06, 2009

Home » » Pandai kah mengaji ?!

Pandai kah mengaji ?!


hadis.jpg
Sebaik-baik kamu ialah yang mempelajari al-quran dan mengajarkannya (hadis riwayat Bukhari)


Samada kita sedar @ kita tahu dan sengaja buat-buat tak tahu, @ kita sedar, tahu dan cuba-cuba ambil tahu... bahwa sekarang ni sangat ramai anak-anak remaja yang tidak pandai mengaji. Ini bukan tuduhan, @ sengaja nak memperkecil-kecil anak-anak remaja sekarang.. tetapi anak-anak remaja yang berada di sekeliling taman, kampung terdekat dengan kakyong.. memang memiliki kepandaian tidak tahu mengaji.

BIla tak pandai mengaji, maka solatnya pun.. dot dot dot
Bila solatnya dot dot dot.. maka kepekaan mereka terhadap hukum agama juga... dot dot dot
Bila hukum agama nya dot dot dot.. maka bila tension, maka tempat untuk melepas tension tentulah bukan solat, bukan juga mengaji AlQuran.. tapi

di karaoke
di kelab dangdut
di dataran, lepak-lepak & makan-makan hingga dinihari..
selebihnya.. dot dot dot.


ini bukan lah tuduhan melulu.. anak-anak remaja sekarang sudah kurang pandai hormati orang tua. Hatta, kata-kata nasihat dipandang sepi.. konon-konon zaman mak ayah tak sama macam zaman dia sekarang.. sedih, bila rumah dibuat seperti hotel, hanya tempat untuk mandi, bersalin pakaian & tidur.. selebihnya, umur habis di tempat kerja & bersantai dengan kawan-kawan..

kakyong : hanya tolong menyampaikan luahan hati seorang ibu tua yang kecewa kerana sikap anak remaja nya yang melukakan hati..







Anda tahu LMFAO tu apa? Terima kasih sudi membaca entri ini. Alang-alang dah baca, komen lah yer.. nanti senang kakyong nak balas jejak. Jangan serik singgah sini lagi.

Amira Studio
0 Comments
Comments