NOTIS

Mahu iklankan perniagaan anda.. meh klik SINI

Habibah Yahya's Facebook profile Create Your Badge

Disclaimer : Semua penulisan perkongsian disini adalah hakmilik terpelihara Keluarga Ibu3A, sila mohon izin sekiranya ingin copy paste dan kreditkan link ke blog ini. Penulisan yang diambil dlm bentuk copypaste untuk tujuan perkongsian akan saya sebut sumbernya. Ketahui hak anda sebagai penulis blog.

Sabtu, Mac 31, 2012

Home » , , » Selesai urusan daftar sekolah anak-anak

Selesai urusan daftar sekolah anak-anak



Salam bahagia,


Sebenarnya berhari-hari juga mencuba untuk menulis dan mengadap blog.. tapi tu la.. tahap kesihatan yang On & Off demam dan baru kebah.. maka tak sempat-sempat juga saya ni nak BW mahupun nak update n3 terbaru.



teman penghibur setiap hari



Kemarin (29 Mar 2012) saya baru kebah demam.. jadi dengan gigihnya kayuh beskal bawa ALiya sekali, pergi sekolah yang berdekatan (di kampung sebelah jer).. lebih kurang 1.5km jer dari rumah.. tapi gaya marathonnya.. tercungap-cungap jugak lah saya dibuatnya.. hehhe.. dah le jenis suka semput & stamina kureng..


Tujuannya cuma nak hantar borang pendaftaran kemasukan anak (Fikri & Anis) untuk tahun 1. Alhamdulillah, ikut kata kerani sekolah , Insya Allah dikira sudah dapat penempatan di sekolah tersebut, sebab katanya -- sekolah tu bukan 'sekolah terkawal'.. cuma menanti surat panggilan pada bulan Ogos 2012 untuk Fikri dan panggilan untuk orientasi pada bulan Dec 2012.. untuk Anis, surat panggilan akan dihantar pada tahun 2013. 


Bukan apa, sebelum ini saya ditakut-takutkan oleh jiran.. konon-kononnya nanti kena hantar ke sekolah lain.. tapi bila sendiri dah bertanya dengan pihak sekolah.. lega rasa dihati. Selesai sudah 1 urusan. TInggal menanti untuk permohonan kemasukan ke PRA pulak.. tak tahu bila, tapi selalu kena alert bila sekolah letak banner di pagar sekolah.. 


Plannya nak apply untuk Anis dan Aliya sekali.. dah bertanya siap2 dengan staff di sekolah tersebut.. memang ada PRA untuk umur 5 & 6 tahun di sekolah tersebut.. maka berbunga-bunga juga lah hati saya.. sebab besar harapan saya supaya anak-anak dapat sekolah di satu tempat.. dan sekola tersebut memang hanya ada sesi pagi.. jadi tak perlulah saya rushing pagi & petang nak hantar anak ke sekolah, kan..


ohya.. ditempat saya ni tak perlu pendaftaran online.. dan esok tempoh pendaftaran akan tamat. Alhamdulillah, selesai sudah satu urusan.. dan ada banyak lagi urusan lain yang masih dalam list KIV (ini yang tidak berkaitan dengan persekolahan anak-anak)



amik form dah lama.. dah lebih 1 minggu baru nak submit... tu la dok harap en ayah selesaikan.. sudahnya sendiri la yang uruskan..





salam kasih sayang & rindu nak jengah blog kawan-kawan,


Anda tahu LMFAO tu apa? Terima kasih sudi membaca entri ini. Alang-alang dah baca, komen lah yer.. nanti senang kakyong nak balas jejak. Jangan serik singgah sini lagi.

Amira Studio
8 Comments
Comments

8 comments

31 Mac 2012, 5:18:00 PTG

Syukur segala urusan selesai..lega rasa hatikan.
Ttp betul juga kata jiran k.yong tu..Setiap sk akan menerima jumah murid berdasarkan kouta..bila dh lebih trpaksa dihantar ke sk lain brhmpiran...kalau ditmpt lain pndafran dibuka semasa anak brusia 3-4 thn n semakan/pengesahan akan dibuka semasa anak brusia 6 thn......

31 Mac 2012, 7:44:00 PTG

Salam KakYong,

Daftar sekolah apa ni? Bukan sekolah dah lama bukak?

31 Mac 2012, 9:38:00 PTG

sy tak daftar aiman lg nie..aduh asyik busy je smp terlupa.nti ajak en suami..tp taun depan rasanya tak hantar Aiman pra kot.ntah tp rasa macam nak hantar tadika juga tahun depan..:)

2 Apr 2012, 10:35:00 PG

Alhamdulillah..dah settle pun...kalo kat sini mmg gitu kak yong,parents berebut nak daftar ank kat sek terkawal (termasuk la saya hihi).teruja sbb masa saya pegi jumpa kawan yg keja kat sek tu, saya tengok environmentnya bagus, budak2 duk speaking london ngan cikgu..huhu

saya plak tengah proseskan borang permohonan ke PERMATA utk mysara..si Nadhira thn depan saya plan nak antar tadika yg sama ngan Along dia (by the time Along dah darjah 1). in case mysara tak dpt permata terpaksa la ke tadika yg sama..kopak la poket mak! may be masa nadhira 6 thn kami apply pra kat sek along dia plak..hehe..plan jer la..tak tau la masa depan tu cane kan..

2 Apr 2012, 12:23:00 PTG

banyak jugak urusan bila anak nk masuk sekolah ni ye kak yong

3 Apr 2012, 3:23:00 PG

Pasni bila ank2 semua dh sekolah, tinggal sorg lh K.Yong kt umah ekh???

3 Apr 2012, 10:14:00 PG

Bib,

samalah ngan I...smlm g daftar sek Alysha...tapi setem 60 sen je dan bg surat beranak (copy) n asal je..lain2 takyah....sempoi betul

17 Apr 2012, 12:39:00 PTG

kak di KL kena bawak surat nikah tau hehehe ..

Catat Ulasan