NOTIS

Mahu iklankan perniagaan anda.. meh klik SINI

Habibah Yahya's Facebook profile Create Your Badge

Disclaimer : Semua penulisan perkongsian disini adalah hakmilik terpelihara Keluarga Ibu3A, sila mohon izin sekiranya ingin copy paste dan kreditkan link ke blog ini. Penulisan yang diambil dlm bentuk copypaste untuk tujuan perkongsian akan saya sebut sumbernya. Ketahui hak anda sebagai penulis blog.

Jumaat, Januari 20, 2012

Home » , » Hati rasa ... libang-libu

Hati rasa ... libang-libu



Salam bahagia,


Pagi tadi tak online, sebab lepas antar ANis.. saya sibuk mendobi dan selesaikan semua kerja melipat kain dan juga kemas rumah.. tak habis-habis rasanya mengemas, tapi tak kemas-kemas jugak.


Pukul 11 pagi saya keluar ke bank, untuk uruskan macam-macam hal..

  • tukor buku ASB (baru jumpa buku.. & 7 tahun tak update.. ).. manager bank tu ingat saya kerja, dah pulak dia offer saya ASB loan.. saya senyum jer dan cuba berbasa-basi, Insya Allah, bila ada daya & keupayaan, mungkin saya akan ambil, buat masa sekarang ni tak mampu lagi
  • tukor no pin ATM (3 tahun juga saya tak guna kad ATM tu, sebab selalu online/internet banking jer.. sampai lupa no pin) ofiicer bank tu kata kena tukor kad baru.. ah, molek lah sangat.. sebab kad yang baru ni comel lah sangat.. walaupun kena caj RM12.. redho jer lah.
  • pastu tukor nombor henfon untuk internet banking.. banyak urusan tak leh nak buat (saya bukan nak beli online sangat.. tapi plan nak UPkan semula bisness online) sebab tak leh nak request tac no. Insya Allah, lepas ni dah boleh.

Lepas habis urusan bank, teman kan adik pergi ke Medan Gopeng untuk belikan tiket.. dia nak berjalan jauh ke selatan tanah air.

Sampai semula ke rumah jam 3 petang. Alhamdulillah, selesai sudah sebahagian urusan ke bank.. ada lagi sebahagian, akan diselesaikan selepas cuti panjang ni.


hanya gambar hiasan jer.. awan merah di awal pagi



Cuma di hati saya,.. masih & tetap terasa libang-libu. Libang-libu ni bahasa Perak.. maksudnya : perasan tak tentu arah.. rasa tak sedap hati jer.. macam ada perkara yang masih belum selesai.


Mungkin agaknya :
  1. susah hati sebab sepupu tak update lagi perkembangan terbaru MakNgah (adik Makbonda) yang kini di ICU Hospital Ampuan Rahimah Klang
  2. resah selagi tidak dapat membantu kawan blog.. 

Untuk perkara 1 ni.. saya mohon doa dari semua. Semoga MakNgah saya kembali sihat.. makbonda saya ada melawat beliau beberapa hari lalu.. kata mak, makNgah sakit kencing manis, buah pinggan dan semput..  jari-jari ditangan hampir hancur kerana setiap masa di cucuk untuk amik darah.. Saya sedih jugak tak dapat melawat MakNgah.. tapi rasanya kalo pergi saya pun saya mesti nangis tak hengat.. dulu pun nurse tak bagi saya masuk tengok Arwah Tok Su., sebab saya nangis (sedih sayu) bila tengok macam-macam wayar depa letak di badan Toksu..


Untuk perkara 2, jika anda kenal sahabat saya ni, sila lah klik n3 INI >>  Ingin membantu sahabat blog.  Saya tahu dia tak suka saya buat macam ni, tapi hati saya sendiri tak senang.. resah-gelisah tau, tak tau nak cakap camana. Saya tak harap dapat kumpul ribu-ribu.. tapi cukuplah sehingga tempoh 23 Jan 2012, berapa yang dapat saya kumpul memang saya niatkan untuk bantu sahabat saya tu. JIka anda sudi bersama saya, saya teramat berbesar hati.. bukan besar @ kecil amaun yang dihulur menjadi ukuran, tapi infaq dari hati kawan-kawan. Jangan lupa doakan sekali semoga sahabat saya tu mendapat ketenangan hati untuk menyelesaikan masalahnya yang lebih berat.



Masa di bank tadi, memang ramai orang.. ramai benor yang membuat urusan, nak cuti panjang CNY kan.. 


p/s
semalam terserempak kawan yang dah 18 tahun tak jumpa.. Masya Allah, baru jer saya tegur dia di FB beberapa hari lalu.. langsung tak menyangka, rupanya kami tinggal sangat lah berdekatan.. tu lah kan, saya ni jarang online FB.. dia dah setahun tinggal berdekatan, baru kini saya tahu. [mode saya happy.. Alhamdulillah]


nota : time cuti panjang ni.. ade ke yang online & berblog.. 


salam kasih sayang & selamat bercuti panjang,
.


Anda tahu LMFAO tu apa? Terima kasih sudi membaca entri ini. Alang-alang dah baca, komen lah yer.. nanti senang kakyong nak balas jejak. Jangan serik singgah sini lagi.

Amira Studio
9 Comments
Comments

9 comments

20 Jan 2012, 10:43:00 PTG

saya doakan semoga makngah kakyong diberikatan kekuatan & semoga cepat sembuh..

takmo stress2 yer kakyong..

21 Jan 2012, 9:04:00 PG

sy baru tau libang libung tu apa.hehe..

kakyong sy email skang ekk..:)

21 Jan 2012, 9:56:00 PG

@cikpuanhady Terima kasih has.. masih menanti update dari sepupu2 ni...

21 Jan 2012, 9:57:00 PG

@Puan Kutu Alhamdulillah, pagi ni dah okay sikit rasa libang-libu ni dah kurang..

jrg sebenarnya ada perasaan mcm ni.. selalu tu steady jer..

21 Jan 2012, 10:42:00 PTG

lega byk urusan di bank dpt diselesaikan ye kkyong ... hanie ade TAC tp pakai no. phone encik suami plak .. so tiap2 kali nk transfer duit ke akaun non-favorite,TAC akan masuk ke henpon beliau dan trpakse diforward ke enpon hanie ... ntah bile nk gi tukar setting :p

hanie doakan makngah kkyong sihat kmbali ... amin ~ mmg klu sakit kncing manis ni mesti berkait dgn buah pinggang juge..gitule mak hanie tp alhmdllh belum sampai tahap masuk ICU ..

nis separa perak , tau libang libu tu ;) suke sebut dan dengor nye

emm.. tunggu emel dr hanie utk perkara kedua tu yer ..

21 Jan 2012, 11:18:00 PTG

pest time dengar perkataan libang libu tu..hehee..tq..tolong kayakan bahasa saya..hihi

kak yong, saya pun kena singgah hospital kuantan dulu..abg ipar warded kat sana..khabarnya 50-50..:( saya doakan semoga mak ngah kak yong cepatlah beransur sembuh...

saya mmg tak akan online..takde tenet kat kg..kot ada pun layan fb jer la through hp..

22 Jan 2012, 9:38:00 PG

semoga makngah segera sembuh

nak hilangkan libang libu, cer kakyong tulis atas kertas apa yang dirasai tak kiralah masalah atau isu kecil atau besar, pastu tuliskan pula solution untuk isu itu... rasanya boleh rasa selesa sikit kot...

25 Jan 2012, 11:50:00 PG

Bib,

sy pun 1st time dgr opismet sebut 'libang libu' baru2 nih...heheh...mmg bahasa Perak

aisey...terlepas nak tolong kawan Bib tu...dekat seminggu x berblog sbb ostn n balik kg

25 Jan 2012, 12:26:00 PTG

First time dengar word libang libu drp hasben. Hasben lak cakap macam la kita paham benor bahasa perak.

Catat Ulasan