NOTIS

Mahu iklankan perniagaan anda.. meh klik SINI

Habibah Yahya's Facebook profile Create Your Badge

Disclaimer : Semua penulisan perkongsian disini adalah hakmilik terpelihara Keluarga Ibu3A, sila mohon izin sekiranya ingin copy paste dan kreditkan link ke blog ini. Penulisan yang diambil dlm bentuk copypaste untuk tujuan perkongsian akan saya sebut sumbernya. Ketahui hak anda sebagai penulis blog.

Selasa, Disember 20, 2011

Home » , , » Lukisan Fikri untuk Ibu

Lukisan Fikri untuk Ibu



Salam bahagia,




Masa dia senang hati, suka hati : sebab ibu layan @ luangkan masa lebih dan lama-lama untuk dia dan adik-adik. Ini lah yang dia lukis & hadiahkan pada ibu.






Reaksi ibu : senyum... senyum lebor-lebor sambil beri satu pelukan kat anak..



Bila dia marah dan 'tak mau kawan' dengan ibu : sebab ibu asyik dok depan lappy jer.. ibu tak bagi main kat rumah kawan sebelah ataupun ibu tak bagi dia asyik dok pasang VCD yang sama.. atau pun ibu tak masak apa yang dia minta.. ataupun ibu dok tangguh, jap lagi jap lagi la... bila dia nak belajor..

ini lah yang dia lukis untuk ibunya..




Reaksi ibu : senyum juga.. senyum lagi.. senyum .. sambil gosok-gosok kepala Fikri...  dan berazam lepas ni kena selalu ingat diri.. tak mau dah dapat lukisan kedua nih.. kalo boleh hari-hari nak dapat lukisan no1.


kome camana, lukisan ni memang satu cara untuk anak-anak ekspresikan emosi depa kan...!!



salam kasih sayang,
.


Anda tahu LMFAO tu apa? Terima kasih sudi membaca entri ini. Alang-alang dah baca, komen lah yer.. nanti senang kakyong nak balas jejak. Jangan serik singgah sini lagi.

Amira Studio
19 Comments
Comments

19 comments

20 Dis 2011 2:46:00 PTG

fikri mmg berbakat,selalu ekspresikan perasaan dengan lukisan...aiman tak pandai melukis lg.klu melukis asyik ibu kena dera ja lukis ikut kemahuan dia.haha.

20 Dis 2011 3:04:00 PTG

cantik.. memang tangan seni la fikri nih.. bestkan kak klu anak pandai ekpressikan perasan diorg melalui lukisan..

20 Dis 2011 3:31:00 PTG

lukisan kedua tu tak suka la tengok
tak bagus juga kalau anak2 selalu lukis camni

20 Dis 2011 4:44:00 PTG

uikss..ni dah macam surat motivasi dah ni..tak perform dpt hak no 2, well perform dpt hak no.1..huhu

tgk gambar ke 2 teringat lukisan nurin, lukis org ghupa ni la, tp tangan dua2 raise up..gambar org mandi laut gitu juga, si Angah tengok terus tanya "Along, nape orang ni?lemas ker" terguling2 kami dua gelak...sudahnya merajuk si nurin...adoi...

20 Dis 2011 6:30:00 PTG

sekurang-kurangnya akak dapat tahu perasaan Fikri kan. bagus juga beri anak2 melukis ni ya kak..

20 Dis 2011 7:10:00 PTG

cantik... kecik2 dh ada seni.... lukisan ke dua tu ada maksud terselindung ke apa tu... hheee

21 Dis 2011 12:49:00 PTG

@Puan Kutu aiman baru 4 tahun.. anis & aliya pun suka dera ibunya lukiskan utk depa..

nanti dah sekolah sure Aiman suka melukis.. Fikri masa umur Aiman pun mana suka melukis.. mewarna jauh sekali..

21 Dis 2011 12:50:00 PTG

@ct rahani
lukisan 1 tu nampak lah cantik.. tp lukisan 2 tuh.. adooiiii... dlm senyum berderau gak hati si ibu..

21 Dis 2011 12:51:00 PTG

@tehr ya kalo boleh memang x mau dpt lukisan mcm ni dah... tp tu lah., sebulan sekali, sure ibunya naik hangin x tentu hala.. hihii..

21 Dis 2011 12:57:00 PTG

@MamaYatie
jadi ibu pun ada indek pengguna.. eh silap KPI... key-performance-index... hehhehe...

so kena selalu menten supaya KPI selalu di tahap gambor no1...

21 Dis 2011 1:03:00 PTG

@~ yus ~ lukisan ke 2 tu dia lukis masa dia tgh marah.. kita dok fokus hadap blog, tetiba dia hulur lukisan tu..

kakyong tanya, 'lukisan apa ni?.'. dia jawab 'ibu lah..'.. huhuuuu..

21 Dis 2011 1:04:00 PTG

@Dalila Hamid
lukisn ke 2 di lukis masa dia tgh marah.. :p memang expresi perasaan dia masa tu.. mcm2 dia minta tp ibu tak bagi.. :p
nak buek camno, benda x de nak diadakan macamana...

21 Dis 2011 1:46:00 PTG

lor kakyong.. comel betul anak-anak ni kan! ekspresi dorg tunjuk kat lukisan atau contengan... frame kn! nnt bg dorg bila dh besar2... heeee.... anak2 yus blom pandai nk melukis mcm tu! heeee....

21 Dis 2011 2:18:00 PTG

selalu dpt lukisan no1 , belum ade lagi lukisan no2 hehe .. ada lak anak saya lukis lukisan ibu gemuk ..sedih lak saya rasa huhu

21 Dis 2011 2:44:00 PTG

@eus

tak terframe eus.. dah terlampau banyak sangat lukisan anak-anak nih.. dok simpan dalam kotak jer.. ade yg depa guna buat sampan & kapal terbang kertas dah.. huhuh...

21 Dis 2011 2:45:00 PTG

@puanbee hehhe.. Bee, anak bg hint suruh ibunya bersenam tu... ;)

21 Dis 2011 4:10:00 PTG

gitu ye ... sweet nyer hearts tu ... :) besar hati seorg ibu dpt p'hargaan mcm tu ...

ank hanie yg pndai melukis sorang jer ... yg lg sorang baru nk jinak2 ... dan si kakak yg pndai melukis tu xpernah lagi la lukiskn yg kurang elok utk ummi nye ..

23 Dis 2011 2:16:00 PTG

@Ummi Hanie ummi nya baik.. x garang macam ibu fikri nih... hahhaha... tak semua anak2 ada bakat melukis.. dlm family kakyong adik no3 (bapanya si haris) yg suka melukis & boleh guna 2-2 belah tangan..

23 Dis 2011 7:47:00 PTG

pandai fikri ekspresikan perasaan dia melalui lukisan ya

Catat Ulasan